مردم افغانستان خواهان یک مدیریت سالم و کارائی میباشند
فخرزاد فخرزاد

هرکه نامخت از گذشت روزگار

                                               نیز نیاموزد ز هیچ آموزگار

                                          

بتاریخ 28/9/1388 بیست و سه تن وزراء نامزد کابینه جدید توسط مارشال فهیم معاون اول ریاست جمهوری به پارلمان معرفی شد معاون اول در جریان صحبت هایش اظهار داشت تعداد از وزراء کارهای شان را بصورت درست انجام داده اند در وظایف شان باقی مانده اند و عده دیگر باساش شایسته سالاری در بخشی از وزرات خانه جدیدا˝ نامزد شده اند .

در رابطه به انجام عمل فوق ذکر مردم و آگاهان امور ٫ اعضای ولسی جرگه سران دول ٫ مقامات ارشد دولتی ٫ نماینده گان سازمان های اجتماعی ٫ بین المللی در محافل رسمی و غیر رسمی از طریق وسایل جمعی ابراز نظر نموده که خدمت خواننده گان گرامی چند مثال مشت نمونه خروار از آن یاداور میشوم .

عده از اعضای ولسی جرگه میگویند رئیس جمهور باید قبل از معرفی نامزدان کابینه خطوط اساسی پنج سال آینده را به ولسی جرگه ارئه  مینمود زیراکه تاهنوز مردم افغانستان نمیدانند که حکومت آینده چه تصامیم دارند .

ازینکه شامل لست معرفی شده سیزده تن آنها از وزرا سابقه میباشند درین رابطه جوینده عضو ولسی جرگه میگوید این کابینه یک کابینه ملی نه بلکه یک کابینه سهامی میباشد زیراکه عده از وزراء سابق نتوانستن در گذشته کار خوب انجام دهند ازین لحاظ است که کابینه جدید را بهتر از گذشته نمی بینیم یک تن عضو ولسی جرگه به اسم داود فراهی گفت آقای حامد کرزی خودش باساس انتخابات به قدرت نرسیده توسط امریکا ییها تحمیل شده سخنان بعدی آنرا آقای قانونی قطع نمود .

همچنان آقای بشر دوست میخواست در پارلمان صحبت نماید آقای قانونی با استعمال کلمات تهدید آمیز وی را اخطار داد که از جلسه اخراجت میکنم .

آقای جلال در پروگرام گفتمان تلویزیون طلوع بتاریخ 3/10/1388 اظهار داشت کابینه جدید غیرکارائی بوده و عده از آنها نماینده گان گروهای موجود در کشور میباشند اضافه نمود تجربه ثابت نموده که اینها قدرت توان مبارزه با فساد را نداشته و ندارند .

یک تن دیگر به اسم رومان نیز درین گفتگو اظهار داشت ازینکه مشی اقتصادی اجتماعی ریاست جمهوری برای ولسی جرگه ارایه نشده که نامزدان مذکور مطابق وظایف کاری خویش به اعضای ولسی جرگه طرحهای خویش را ارایه میکردند اضافه نمود از همین لحاظ است هرکدام وزیر از ذهن خود طرحهای خویش را ارایه نموده و تضمین غرض تطبیق آن نیز وجود نداشته اعضای ولسی جرگه نیز سوالات خویشرا به اساس طرحها ارایه شده مینمایند که اکثریت آن غیر پلانی و نظریات خود شان میباشد .

یک تن اشتراک کننده گان به اسم ُاحسان گفت سه فکتور ومعیار ها درین رابطه باید درنظر گرفته شود .

1. اعضای کابینه چقدر به رئیس جمهور وفادار میباشند

2. رئیس جمهور تقاضای جامعه جهانی را در نظر بگیرد و همچنان نیازهای مردم را نیز در نظر داشته باشد

فوزیه کوفی عضو ولسی جرگه میگوید اعضای ولسی جرگه باید در ایام رای دهی اراده مردم را به وزرا موجود در نظر داشته باشند اضافه نمود در گذشته ها افغانستان دموکراسی را تجربه کرده در آنزمان وزرا با نخست وزیر مطابق مشی یا خطوط اساسی وابسته بودند فعلا˝ اعضای ولسی کارهای گذشته وزراء را ارزیابی نکرده از همین لحاظ است که وزرا نامزد برنامه خارج از قدرت خویش را ارایه کرده که در حقیقت سخنان فوق ذکر جز یک وعده چیز دیگری نمیباشد ادامه داد رای دهی باساس سلیقه ئی گروهی و سمتی صورت میگیرد باید وکلا محترم نظر به صلاحیت ها در هنگام دادن رای مسولانه اقدام نمایند .

مرستیال گفت از لوی سارنوالی تقاضا صورت گرفته بود وزراء که متهم به فساد میباشند معلومات ارایه نمایند .

و لوی سارنوالی به پارلمان کشور معلومات ارایه کرده که در مورد وزراء سرپرست اتهام وجود ندارد یک تن از اشتراک کنندگان اظهار داشت به عقیده من در کابینه جدید ظرفیت کاری وجود ندارد تجربه چند سال گذشته نشان میدهد که عده از وکلا از اعتمادی که بالایشان شده بود درست استفاده نکردند اضافه نمود در کشورهای مثل افغانستان معامله گریها سلیقه ئی و گروهی وجود دارد.

اسحق گیلانی عضو ولسی جرگه بتاریخ 3/10/1388 به رادیو آزادی گفت اکثریت نامزادان نماینده گروها بوده و میباشند یک تن از اشتراک کنندگان به اسم رومان گفت وفاداری به اشخاص شهرت نیک معیار انتخاب در کابینه شده میتواند او وفاداری را به اهداف از جمله معیارهای اصلی دانسته اضافه نمود چندتن از کسانیکه در پارلمان مردمان را گروگان گرفته اند و به مردم نشان میدهند اینست نشان آئینه جهان نما .

ادامه داد اکثریت اعضای پارلمان باساس روابط های قبلی ترتیب رای نموده با اظهار کلمات تکراری وغیره میخواهند وقت را صرف نمایند .

یک تن از اشتراک کنندگان دیگر در جلسه فوق ذکر اظهار داشت افغانستان در یک مرحله حساس قرار دارد وکلا بدون آگاهی از کرکترستیک وزرا معرفی شده نباید به این کابینه فرمایشی رای دهند .

خانم کوفی میگوید وکلا برعلاوه تعهدات سیاسی در هنگام رای دهی تعهدات وجدانی خود را که به مردم افغانستان نموده بودند در نظر داشته باشند .

لوی سارنوال کشور میگوید در باره بعضی از وزرا ٫ والی ها دوسیه در لوی سارنوالی موجود است اما آنها را متهم یا مجرم خواندن اشتباه میباشد گفته های فقیریار معاون لوی سارنوالی را در ولسی جرگه که بعضی از وزرا را متهم خوانده بود اشتباه خوانده ازهمین لحاظ فقیریار مذکور از وظیفه اش استعفا نمود و استعفایش پذیرفته نشد.

سرپرست وزارت خارجه بتاریخ 28/9/1388 در ایام صحبت به رادیو بی بی سی مسولین لوی سارنوالی را به نسبت متهم نمودن ان به فساد افراد بیکاره وغیر مسول متهم نمود .

عده از کارشناسان و مردم معرفی وزرا سوابق را به وزراتخانه های کلیدی فشار جامعه جهانی میخوانند اضافه مینمایند در وظایف امنیتی صرف رئیس امنیت ملی موفق میباشد .

فوزیه کوفی به بیرنگ بودن کابینه حامد کرزی از حضور زنان انتقاد نمود سیما ثمر میگوید عدم حضور زنان در کابینه جدید عدم عملی نمودن تعهدات سیاسی حامد کرزی در بالا کشیدن زنان میباشد اضافه نمود ادعای برابری حقوق بین زن و مرد در شعار میباشد ولی در عمل وجود ندارد میافزاید از وزرائیکه در وظایف شان موفق نبوده اند و لازم بود بجای مردهای نابکار زنهای شایسته و کارکن را در کابینه معرفی مینمود .

آقای فقیریار معاون لوی سارنوالی گفته های لوی سارنوال را بی مورد خوانده اضافه نمود که درین رابطه اسناد و مدارک وجود دارد .

مردم میگویند در چهره کابینه جدید کسانی هستند که در جریان کمپاین انتخاباتی حامد کرزی را همکاری کرده اند .

عزیز رویش بتاریخ 28/9/1388 به رادیو بی بی سی اظهار داشت معرفی نامزادان به کابینه جدید فشار گروهای مختلف و نماینده گان جنگسالاران بخصوص کسانیکه در جریان کمپاین انتخاباتی حامد کرزی را همکاری کرده اند میباشد .

او اضافه نمود زمانیکه احدی وزیر اسبق مالیه از وظیفه اش استعفا نمود اظهار داشت در همچو حکومت آلوده به فساد وظیفه انجام نمیدهد اما بعد از توافق پشت پرده همرای حامد کرزی از کاندیداتوری ریاست جمهوری خویش استعفا نمود میافزاید به علت متهم بودن آنها به فساد مردم و آگاهان امور به آنها خوشبین نبوده و به یک آینده بهتر امیدوار نمیباشند .

وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری میگوید معرفی وزرا سابق و جدید باساس کفایت موثریت کاری و رضایت مردم صورت گرفته است در یک صحبت بعدی او اظهار داشت در تعین کابینه جدید نظریات جامعه جهانی شنیده شده است زیراکه جامعه جهانی خواستار کابینه بودند که در مبارزه با فساد و پاسخگوی باشند .

رنجبر عضو ولس جرگه میگوید در کابینه تغیرات رونما نگردیده میافزاید عده از آنها متهم به فساد از طرف سارنوالی میباشند .

رئیس کمیسیون حقوق بشر هشدار میدهد تا که حکومت از جنگ سالاران و ناقضین حقوق بشر پاک نشود مردم به دولت اعتماد نمی نمایند اضافه نمود هنوزهم فرهنگ معافیت وجود دارد  از موجودیت افراد آلوده در حکومت اظهار نگرانی نموده و آنرا یکی  از عوامل نقض حقوق بشر خواند .

خبریکه از تلویزیون طلوع بتاریخ 2/8/1388 به نشر رسید سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که ایالات متحده امریکا به آن وزرا که به فساد دست دارند همکاری نمی نماید از موجودیت عده از آنها در کابینه موجود اظهار نگرانی نموده است .

مردم و آگاهان امور به وعده های جامعه جهانی بخصوص آقای اوباما که در مبارزه با مواد مخدر ٫ فساد ٫ هراس افگنی ٫ تطبیق عدالت اجتماعی ٫ رشد دموکراسی ٫ ترقی ٫ تامین صلح ٫ ثبات واقعی برای مردمان کشور منطقه و جهان داده بود بی باور شده اند .

سخنگوی ملل متحد اظهار میدارد که بیش از شش ملیون افغانان به کمک های غذائی عاجل نیاز دارند و این صدا ها زمانی بلند میشود که جاده های بعضی از ولایات را سرمای شدید مسدود نموده .

سیامک معاون سخنگوی رئیس جمهور میگوید نسبت به هشت سال گذشته وضع زندگی مردم بسیار تغیر یافته است اضافه نمود به نسبت خریداری و افزایش موتر ها اکثریت جاده ها به مشکلات ترافیکی مواجه  میباشند .

آقای ستانکزی میگوید وضع نسبت به هشت سال گذشته چندان تغیر نکرده است اکثریت قاطع مردم افغانستان به مشکلات اقتصادی و امنیتی دچار میباشند صرف زندگی مافیا مواد مخدر و آنهائیکه غارت نموده اند بهتر شده است .

سازمان ملل متحد سال آینده میلادی را سال جوانان نامگذاری نموده است باید افزود اکثریت قاطع جوانان به نسبت گسترش فقر ٫ بیکاری ٫ ناامنی ها ٫ تخطی از قانون ٫ فرهنگ ستیزی ٫ قانون ستیزی ٫ زن ستیزی ٫ مردم ستیزی ٫ تجاوزات جنسی بالای عده از کودکان و زنان به مشکلات فراوان مواجه بوده از همین لحاظ ملیونها تن با قبول قربانی های فراوان توهین و تحقیر به کشورهای جهان مهاجر شده عده دیگر به مافیای مواد مخدر و شورشیان مسلح پیوسته اند و صدهاهزار تن از آنها به مواد مخدر مبتلا شده اند .

نهادهای حمایت از رسانه ها به نسبت افزایش هفتاد فیصد خشونت علیه رسانه ها در سال 2009 میلادی در افغانستان اظهار نگرانی نموده اند اضافه مینمایند بازداشت های خود سرانه و حملات بالای خبرنگاران صورت گرفته است .

مسولین معارف ولایت بلخ میگویند ده فیصد کودکان از رفتن به مکاتب دولتی به نسبت مشکلات اقتصادی محروم میباشند وزارت خارجه امریکا به رادیو بی بی سی بتاریخ 3/10/1388 گفت باوجود مصارف دوهزار ملیون دالر در مبارزه با مواد مخدر وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان درین مبارزه ناکام میباشد .

علت آنرا نبود نظارت کافی استراتیژِی کامل و موجودیت فساد اداری در ارگانهای موجود کشور ما خوانده است .  .

وزیر مواد مخدر افغانستان میگوید صرف نودونو ملیون دالر غرض صفر شدن کشت خاشخاش مصرف کرده ایم برای ما داده اند متبافی آنرا ما خبر نداریم .

تلویزیون نورین در پروگرام سلام سرزمین من موضوعات را به نشر رسانید که در آن تذکره بعمل آمده بود در افغانستان قریب به سیزده نهاد حمایت معلولین و همچنان به همان اندازه برای حمایت کودکان فعالیت مینمایند که ده ها ملیون افغانی درین رابطه از ارگانهای دولتی وسایر نهادهای خارجی اخذ کرده اند .

باید افزود برای معیوبین ٫ معلولین صرف یک گروپ جاپانی هرسه ماه به افغانستان غرض تهیه اعضای مثنوی سفر مینمایند کارهای مناسب را انجام داده همچنان سلیب سرخ مثل آن کارهای خوب نموده  در غیر از آن صد ها هزار معلول و معیوب و ورثه شهدا به مشکلات های اقتصادی مواجه بوده عده از آنها حتی به مواد مخدره مبتلا شده اند در اکثریت جاده ها دست گدایی را دراز مینمایند هیچ ارگانی به آنها همکاری نه نموده درین رابطه نزد معلولین و معیوبین ورثه شهدا وسایر مردم دولت افغانستان جوابگوی میباشد .

در مورد کودکان هیچ اقدام موثر صورت نگرفته که مبتلا شدن به مواد مخدر انجام کارهای شاقه محروم شدن ملیونها کودک از تعلیم و تربیه ٫ تجاوز جنسی بالای عده از آنها ٫ ازدواجهای اجباری قبل از وقت از مثالهای زنده آن در کشورما میباشد .

اول جدی هشت سال از انتقال قدرت به حکومت موقت سپری میشود مردم میگویند باوجود سرازیر شدن بیش از سی و دوملیارد دالر به کشور ما زیرنام همکاری فقر انواع خشونت ها ٫ خصومت ها ٫ ناامنی ها ٫ خونریزی قانون ستیزی ٫ فرهنگ ستیزی ٫ مردم ستیزی ٫ زن ستیزی ٫ کشت قاچاق مواد مخدر ٫ هراس افگنی ٫ فساد اداری ٫ قاچاق سنگهای قیمتی ٫ قطع جنگلات مثمر وغیر مثمر ٫ غضب زمین های دولتی ٫ شخصی چندین مرتبه افزایش یافته است .

در پروگرام سرزمین من از طریق تلویزیون نورین لیل 30/9/1388 نامه مرکز تحقیقاتی به نشر رسیده در آن تذکر بعمل آمده است در حالیکه مراحل قانونی کمپنی های خصوصی امنیتی طی نشده وزارت داخله افغانستان برای چهل کمپنی های فوق ذکر جوازنامه موقتی توزیع نموده است مردم ما این عمل فوق را خلاف قانون جاری کشور و منافع اکثریت جامعه میدانند اضافه مینمایند نظر به تجارب تلخ گذشته ملشه های قومی ٫ گروهای اربکی و کمپنی های خصوصی امنتی داخلی و خارجی در هیچ وقت زمان نتوانسته اند خدمات لازمی را برای مردم افغانستان نمایند .

سفیر روسیه در کابل میگوید امریکا اشتباهات شوروی وقت را در افغانستان تکرارمینماید اضافه نمود که کشور مذکور بجای برآورده نمودن خواستهای اکثریت مردم افغانستان مصروف بازیها به منافع خویش میباشد مردم میگویند تجربه تلخ هشت سال گذشته ثابت میسازد که هدف کشورهائیکه که زیر رهبری ملل متحد به کشورما آمده اند در ظاهر امر بازسازی ٫ مبارزه با مواد مخدر ٫ هراس افگنی میباشد اما در عمل که دیده میشود آنطور نیست .

همچنان یک مقام ارشد روسیه به نسبت افزایش مواد مخدر در افغانستان اظهار نگرانی نموده و دولت امریکا را در عدم همکاری درین رابطه متهم نموده است و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته که در مورد قطع قاچاق مواد مخدر به عنوان یک مشکل بین المللی کار بیشتر نماید .

انجینر صدیق قیام یک تن از انجیزان سرشناس کشور به روزنامه ملی انیس مورخ 29/9/1388 گفته است که هفتاد فیصد اعمار بلند منزلها شهر کابل خلاف نورمهای ساختمانی میباشد و از عواقب خطرات حوادث طبیعی درین رابطه اظهار نگرانی نموده .

انجینر محمد نعیم یاسینی رئیس اتحادیه شرکت های ساختمانی افغانستان نظریات فوق را تائید نموده اضافه مینماید یک عده افرادیکه همچو ساختمان ها را اعمار مینمایند فهم انجینری ندارند بواسط تیکه داران اعمار میشود و اداره آیسا برای شرکت هایکه متخصص و مسلکی نیستند جواز فعالیت میدهد عبداله مسول اداره آیسا میگوید نظر به قانون سرمایه گذاری هرکسی میتواند شرکت های ساختمانی ایجاد کند امین اله امین سرپرست ریاست طرح و تطبیق پلانهای شهری شاروالی کابل میگوید در کشور هنوزهم استفاده از زور در مقابل قانون حاکم است میافزاید شاروالی کابل توان این راکه جلو ساختمان های خودسرانه توسط این زورگویان را بگیرد ندارد همچنان مقامات مذکور از اعمار بیش از 50 شهرک غیرقانونی به روزنامه انیس خبر داده اند .

سرپرست وزارت مالیه در پارلمان گفت معاشات مشاورین خارجی طی چند سال گذشته بیش از دوملیارد دالر بوده که مفاد کارکردهای آنها نسبت به معاشات که اخذ کرده اند بسیار ناچیز میباشد .

حامد کرزی از معرفی کابینه جدید دفاع نمود اضافه نمود که آنها در مقابل مردم جوابگو میباشند .

هفته اخیر قوس و هفته اول ماه جدی را مردم با دیانت افغانستان با انجام مراسم اعذا داری قیام امام حسین (رض) را با ختم های قرآن کریم خواندن دوعا ها ٫ نعت ها و دادن خون رایگانه تجلیل نمودند مردم میگویند آنهائیکه هنوزهم میخواهند با نشر و پحش اهداف غرض آلود خویش خصومت های قومی ٫ سمتی ٫ لسانی ٫ مذهبی ٫ تنظیمی ٫ حزبی وغیره را دامن زنند آب را گل آلود ساخته ماهی میگیرند آنها در حقیقت دشمنان دین مقدس اسلام و پیشوایان آن از جمله امام حسین (رض) و یارانش بوده و میباشند زیراکه اهداف قیام حسینی تطبیق عدالت و بلند کردن لوای اسلام در جهان بوده و میباشد و در دین مبین اسلام کسانی برتری دارند که تقوا داشته باشند .

با تاسف طوریکه مشاهد میشود یک عده قلم به دستان موسمی که قدسیت قلم را فراموش کرده اند                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         هنوزهم از طریق وسایل نشراتی بخصوص سایت ها بخاطر کسب رضایت دشمنان تاریخی کشورما میخواهند نقش مبارزین آزادی خواه کشورما از جمله بزرگترین استرداد استقلال کشور که به رهبری غازی امان اله خان وبه قیمت خون صدها هزار افراد آزادی دوست دیگر ما کمایی شده کمرنگ جلوه دهند و بی شرمانه همکاری مسلحانه شوروی وقت را درین رابطه تاثیر گذار میخوانند و دولت بریتانیای وقت راکه در اغتشاشات داخلی ما که علیه نهضت امانی براه انداخته شده بود بیطرف وانمود کرده اند .

همچنان عده دیگر در سایر نشرات ها موجودیت خط دیورند که بواسط بریتانیای کبیر تحمیل شده بود بی اهمیت به آن توجه جدی نمینمایند مبارزات و قهرمانی های که برادران پشتون و بلوچ ما در طول تاریخ بخاطر دفاع از کشور ٫ تمامیت ارضی ٫ حاکمیت ملی ما نموده اند آنها را کمرنگ جلوه میدهند  .

مردم ما برای جعل کاران تاریخ یاداور میشوند واقعات تاریخی را که بدست توانای هریک مرحوم غلام محمد غبار ٫ مرحوم عبدالحی حبیبی ٫ مرحوم بیهقی ٫ مرحوم کاتب هزاره و مرحوم کوهزاد و سایر مورخین واقعبین کشور ثبت تاریخ کشورما گردیده است هیچ قدرت توان آنرا ندارد که با سیاه کردن هزاران گده کاغذ و دروغ پراگنی ها از مغز و قلب مردم ما دور سازند .

به تاریخ ششم جدی سی سال از ورود قطعات محدود شوروی وقت در کشورما سپری میشود مردم حق شناس و باسپاس ما آغاز ورود قطعات متذکره را که نظر به دعوت دولت  وقت و ماده 51 سازمان منشور ملل متحد صورت گرفته بود بعد از نه سال مطابق فیصله ژینف که تحت رهبری سازمان ملل متحد انجام یافت دوباره به کشورشان عودت نمودند با وضع موجود که 42 کشور جهان در ظاهر امر زیر رهبری سازمان ملل متحد در کشورما حضور دارند مقایسه نموده اظهار میدارند .

عده زیاد به این باور هستند که در آن زمان یک کشور در کمترین وقت توانست یک قوای مسلح مدرن ٫ پیشرفته با ماشین آلات محاربوی به کمیت 500 هزار افسران تحصیلکرده و سربازان رزمنده ایجاد نماید همچنان در تمام عرص ها 142 موسسات خورد وبزرگ که چهره کشورما را بسوی ترقی و تعالی تغیر داده کارهای نهایت بزرگ صورت گرفت باید افزود که شوروی ها تمام خواستهای اکثریت مردم افغانستان را از مسکه تا هواپیما از راه زمین و هوا تا آخرین روزها به قیمت خون فرزندان شان تهیه مینمودند اکثریت قاطع مردم افغانستان در دورترین نقاط کشور که حاکمیت وقت در آنجا تسلط داشت از مزایای زندگی در همه عرصه ها برخوردار بودند .

باتاسف طی هشت سال که گذشت خونریزیها ٫ سرقت های مسلحانه ٫ اختتاف اطفال و تجاران ملی ٫ غارت ثروت های مادی و معنوی کشور ٫ کشت و قاچاق مواد مخدر ٫ فساد گسترده اداری ٫ غضب ملیونها جریب زمین های دولتی و شخصی ٫ قاچاق سنگهای قیمتی ٫ آثار باستانی ٫ قطع جنگلات مثمر وغیر مثمر ٫ فقر ٫ بیسوادی ٫ زن ستیزی ٫ فرهنگ ستیزی ٫ مردم ستیزی ٫ گسترش فرهنگ معافیت و غیره دشواری های فوق از برکت کشورهای متذکره و گماشته گان گوش بفرمان آنها بیش از 50 مرتبه افزایش یافته است و باید افزود یاداوری از آن زمان به گروهائیکه وطن مارا به میدان نبرد کشورکشایان و پایگاه مافیای بین المللی مبدل ساخته اند در قصرهای مجلل در داخل و خارج کشور لم داده وضع را تماشا مینمایند مایه شرمساری میباشد .

مسولین امور درین روزها از آمادگی طرحها غرض تدویر جلسه لندن حرف میزنند مردم میپرسند نتایج جلسات سالهای قبل از بن – لندن که برخلاف اراده مردم افغانستان تصامیم پادر هوا اتخاذه نموده چه میباشد ؟ .

ازهمین لحاظ است که اکثریت مردم افغانستان به تدویر همچو جلسات چندان امیدوار نمیباشند .

از طریق وسایل جمعی آگاهی حاصل نمودیم که عده از دست پروردنده گان اداره ای اس ای وسایر کشورها زیرنام طالبان پاکستانی به اصطلاح دفع کشورهای خارجی به کشورما زیرنام همکاری با طالبان افغانی هجوم آورده اند .

مردم میگویند تمام شورشیان مسلح ٫ هراس افگنان که طی سه دهه اخیر زیرنام های مختلف عرض اندام نموده وطن مارا به گرداب خون و آتش مبدل نموده اند همه دست پرورده اداره ای اس ای ٫ حلقات ارتجاعی عرب ٫ ایالات متحد امریکا و بریتانیا بوده میباشند .

خلاصه اینکه آگاهان امور را عقیده بر آنست که با نصب افراد تابع و غیر ماهر و پریدن آنها ازین شاخ به آن شاخ نمیتواند به دشواریهای فوق خاتمه دهد .

حالا وقت آن رسیده بخاطر دستیابی به اهداف صلح واقعی ٫ رفاه اجتماعی ٫ تطبیق حاکمیت قانون ٫ رشد ترقی و دموکراسی کشورهای جهان از جمله ایالات متحده امریکا و بریتانیا به ایجاد یک مدیریت سالم و کارائی مطابق خواست اکثریت مردم افغانستان صادقانه اقدام نمایند درغیر از آن نمیتوان با انجام این بازیهای ریاکارانه به اهداف واقعی دستیاب شد .


December 26th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات